Atributii secretar
Secretarul orasului Baia Sprie are urmatoarele atributii:
- coordoneaza, conduce si raspunde de buna functionare a Directiei Juridice si Administratie Publica Locala si a Serviciului Evidenta Informatizata a Persoanelor
- asigura cadrul juridic si buna functionare a activitatilor cu caracter juridic din cadrul aparatului propriu de specialitate
- avizeaza pentru legalitate dispozitiile primarului si hotararile consiliului local
- participa la sedintele consiliului local
- asigura procedurile de convocare a consiliului local si efectuarea lucrarilor de secretariat, comunica ordinea de zi, asigura intocmirea procesului-verbal al sedintelor consiliului local si redactarea hotararilor
- pregateste lucrarile supuse dezbaterii consiliului local si a comisiilor de specialitate ale acestuia
- acorda sprijin in redactarea proiectelor de hotarari propuse de consilieri locali, primar, viceprimari sau de cetateni
- organizeaza arhiva si evidenta statistica a hotararilor de consilui local si a dispozitiilor primarului
- asigura transparenta si comunicarea catre autoritatile, institutiile publice si persoanele interesate a dispozitiilor si hotararilor, in conditiile Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare
- asigura gestionarea procedurilor administrative privind relatia dintre consiliul local si primar
-contrasemneaza pentru legalitate hotararile adoptate de consiliul local
- asigura comunicarea in termen legal a dispozitiilor primarului si a hotararilor de consiliu local institutiei prefectului si altor persoane fizice sau juridice interesate
- pune la dispozitia consilierilor locali, la cerere, informatiile necesare in vederea indeplinirii mandatului acestora
- asigura publicarea rapoartelor anuale de activitate ale consilierilor locali
-asigura aducerea la cunostinta publica a actelor autoritatilor administratiei publice locale
-elibereaza extrase sau copii de pe orice acte din arhiva primariei, in afara celor cu carater secret
- legalizeaza inscrisuri eliberate de primar, Consiliul Local, primarie, confirmand autenticitatea lor
-emite adeverinte privind inscrierile din Registrul Agricol
- emite, la cerere, adeverinte in vederea inscrierii in evidenta de carte funciara a imobilelor de pe raza municipiului sau alte adeverinte cu privire la imobile, in baza documentatiei prezentate de serviciile de specialitate din aparatul primarului
- corecteaza, sub semnatura, erorile materiale ivite in inscrisuri, care emana de la primar sau aparatul de specialitate al acestuia
- avizeaza fisa postului pentru personalul din cadrul compartimentelor coordonate, avizeaza programarea anuala si aproba cererile de concediu ale personalului din subordine
- propune masuri de stimulare sau de sanctionare motivata -daca e cazul- a personalului din subordine
- repartizeaza corespondenta intrata catre toate compartimentele
- tine audiente in problemele specifice pe care le coordoneaza
- alte atributii prevazute de lege, insarcinari date de primar sau de consiliul local
- in lipsa secretarului, atributiile acestuia vor fi exercitate de catre consilierul juridic al Primariei Orasului Baia Sprie